4 Temmuz 2016 Pazartesi

Cilt Lekeleri İçin Maske

Merhaba;

Bugün sizlere cilt lekeleri için çok pratik bir maske tarifi vereceğim.

Benim çok problemli bir cildim yok ama son 2-3 haftadır dudak üstümde kahverengi bir leke oluştu. Çok rahatsız oluyorum bu durumdan. Ben de teyzeme danıştım. Kendisi eski ebelerden bilmediği şey yok :) Zaten eskiden kadınlar her şeyin çözümünü doğadan bulurlarmış. Ben de böyle şeyleri merak eder hep araştırırım. Şimdi gelelim bu maskenin ne işe yaradığına..

Cilt lekeleri, sivilce izleri için kullanılan bir maskeymiş. Aynı zamanda cilt rengini eşitleyip renk farklılıklarını ortadan kaldırıyormuş. Yüzü pamuk gibi yapıyor gerçekten. Maskeden sonraki gün yüzüm daha aydınlıktı gerçekten. Hem de daha bir kere denememe rağmen.

Cilt rengini açmak isteyenler de bu maskeyi uygulayabilir. Karbonat cilt lekelerini açmada baya kullanılıyor zaten. Aynı zamanda ciltteki fazla yağı da alıyor. Yoğurt bu işlemin daha nazik olmasını sağlıyor.  Gözenek Sıkılaştırmak İçin Öneriler adlı yazımda yoğurdun içindeki laktik asitin ölü hücreleri temizlediğinden de bahsetmiştim. Düşününce leke açmak için iyi bir karışım olabilir. Ben daha bir kere denedim. Sonuçları sizinle paylaşırım tekrar.

Maske nasıl yapılıyor ? Bir kabın içinde 1 tatlı kaşığı yoğurt ve yarım tatlı kaşığı kadar karbonatı karıştırıyoruz. [Bunu yaparken karıştırdığınız kaşık demir olmasın. O zaman maske etkisini kaybeder. Mümkünse plastik, tahta kaşıkla karıştırın. Ben maske fırçamla karıştırıyorum direkt. ] Karıştırdıktan sonra karbonat köpürecektir. Köpürme geçince temiz cildinize sürün ki tahriş olmasın. İsterseniz lekelerin olduğu yere ya da tüm yüzünüze uygulayabilirsiniz. Sonra hassas bir cildiniz varsa 10 dk, normalse 30 dakika kadar bekleyebilirsiniz. Bu süre çok gelirse, tahriş ederse cildinizin durumuna göre bekleme süresini kısaltın. Süre dolunca hafif ovalayarak suyla yıkayın. Ardından tonik, nemlendirici sürün.

Bu işlemi kesinlikle gündüz yapmayın leke oluşabilir!! Maskeyi kullandığınız süre boyunca güneş kreminizi aksatmayın. Karbonat yüzünüzdeyken kaşındırabilir, bu normaldir. Yıkadıktan sonra hiç bir kaşıntı vs. kalmıyor. Maskeyi 2 gecede 1 uygulayabilirsiniz.

Umarım işimize yarar. Sağlıcakla kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder